با یک بار شارژ ۵۰ سال استفاده کنید!

باتری اتمی جدید چینی به نام BV100 با ایزوتوپ نیکل-63 و مواد نیمههادی الماس ساخته شده است!

شرکت چینی بتاولت / Betavolt یک باتری انرژی اتمی را برای مصرف‌کنندگان با طول عمر 50 ساله معرفی کرده است! باتری Betavolt BV100 اولین محصولی خواهد بود که با استفاده از فناوری باتری اتمی جدید این شرکت که با استفاده از ایزوتوپ نیکل-63 و مواد نیمه هادی الماس ساخته شده است، تولید می‌شود. شرکت بتاولت می‌گوید باتری هسته‌ای ما در صنعت هوافضا، دستگاه‌های هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های MEMS، حسگرهای هوشمند، پهپادهای کوچک و روبات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است در نهایت سازندگان گوشی‌های هوشمندی از این باتری استفاده کنند که هرگز نیازی به شارژ ندارند!

خرید یک محصول الکترونیکی که می‌تواند بدون شارژ به مدت 50 سال کار کند شگفت انگیز است. اما باتری BV100 که در مرحله آزمایشی قبل از تولید انبوه است، قدرت زیادی ارائه نمی‌دهد. این باتری 15×15×5 میلی متری 100 میکرووات را در 3 ولت ارائه می دهد. این شرکت می گوید که چندین باتری BV100 را می توان با هم به صورت سری یا موازی بسته به نیاز دستگاه مورد استفاده قرار داد و بتاولت قصد دارد یک نسخه 1 واتی از باتری اتمی خود را در سال 2025 عرضه کند.

باتری اتمی BV100 از دو جنبه محصولی شگفتی‌آور است: اولاً، یک باتری اتمی مینیاتوری ایمن با 50 سال استقامت بدون نیاز به تعمیر و نگهداری یک پیشرفت بزرگ است. ثانیاً، Betavolt ادعا می‌کند که تنها شرکتی در جهان است که از فناوری دوپ کردن مواد نیمه‌رسانای الماس بزرگ (همانطور که توسط BV100 استفاده می‌شود) استفاده می‌کند. این شرکت از مواد نیمه هادی الماس نسل چهارم خود در این باتری استفاده می کند.

ساختار باتری جدید BV100 |‌ سرزمین باتری

سطوح جدید و بهبود یافته ایمنی ناشی از انتخاب مواد است. باتری بتاولت از ایزوتوپ نیکل-63 به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند که به ایزوتوپ پایدار مس تبدیل می‌شود. به گفته این شرکت، این ترکیب به علاوه مواد نیمه هادی الماس، به باتری BV100 کمک می‌کند تا در محیط‌های 60- تا 120 درجه سانتیگراد به طور پایدار عمل کند. بتاولت با افتخار گفته که این فناوری باتری “بسیار جلوتر” از اختراعات جدید مؤسسات دانشگاهی و تجاری اروپایی – آمریکایی است.

باتری BV100 فعلی یا جانشین 1 واتی آن که برای سال آینده برنامه ریزی شده است، ممکن است از نظر حداکثر توان خروجی چندان چشمگیر به نظر نرسد. بتاولت به خوبی از دستگاه‌های با نیاز بیشتر برای انرژی آگاه است و می‌گوید که در حال بررسی ایزوتوپ‌هایی مانند استرانسیوم-90، پرومتیم-147 و دوتریوم برای توسعه باتری‌های انرژی اتمی با سطوح توان بالاتر و حتی عمر طولانی‌تر (تا 230سال!) است.

کلیدواژه : باتری اتمی
مدیر سایت
ارسال دیدگاه