طراحی جدید مخترع باتری لیتیوم یونی در راه است!

این موفقیت توسط تیمی از مهندسان به رهبری جان گودناف، مخترع باتری لیتیوم یونی که برای تامین انرژی همه چیز از تلفن های هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود، به دست آمد. این تحقیق که در مجله ساینس منتشر شد، نشان می‌دهد که طراحی باتری «حالت جامد» در آینده به طور بالقوه می‌تواند تا سه برابر بیشتر از باتری‌های امروزی انرژی داشته باشد و سریع‌تر شارژ شود.

باتری حالت جامد چیست؟

این باتری که هنوز در مراحل اولیه توسعه است، یکی از بخش‌های اساسی طراحی لیتیوم یون امروزی با الکترولیت‌های مایع را با اجزای شیشه‌ای تعویض می‌کند. الکترولیت‌های شیشه‌ای که می‌توانند انرژی بیشتری ذخیره کنند، بسیار پایدارتر هستند چون از تشکیل دندریت‌ها جلوگیری می کنند. دندریت‌ها برآمدگی‌های فلزی هستند که در بین لایه‌های الکترولیت مایع رشد می‌کنند و باعث اتصال کوتاه و انفجار می‌شوند.

محققان می‌گویند که الکترولیت‌های شیشه‌ای می‌توانند به آن‌ها اجازه دهند لیتیوم را با سدیم عوض کنند، که گزینه‌ای ارزان‌تر و سازگار با محیط ‌زیست است چون می‌شود آن را از آب دریا استخراج کرد. این باتری‌ها نه تنها از آنچه امروز داریم قدرتمندتر، بلکه مقرون به صرفه‌تر هم خواهند بود.

باتری لیتیوم یونی | سرزمین باتری

 

باتری‌های حالت جامد همچنین می‌توانند در شرایط سخت، تا ۴- درجه فارنهایت کار کنند. این می‌تواند یک پیشرفت بزرگ برای باتری‌های خودرو باشد، که بدیهی است که باید در شرایط آب و هوایی سخت کار کنند.

این پیشرفت هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما هنوز تا رسیدن به دستان شما فاصله زیادی دارد. این فقط یک تحقیق اولیه بود، شبیه به دیگر طرح‌های حالت جامد که در گذشته دیده‌ایم، بنابراین هیچ جدول زمانی برای استفاده عملی از باتری‌ها وجود ندارد.

در حال حاضر، تیم تحقیقاتی امیدوار است با سازندگان باتری همکاری کند تا طراحی آنها را به واقعیت تبدیل کند.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه