فناوری جدید عمر باتری لیتیوم یون را افزایش می‌دهد

یک شرکت ژاپنی به نام ایمکس (Eamex) ادعا می‌کند که راهی برای افزایش عمر باتری‌های لیتیوم یون با ظرفیت بالا (که می‌تواند در خودروهای الکتریکی استفاده شود) پیدا کرده است. این شرکت معتقد است باتری‌های جدید می‌توانند حدود ۲۰ سال دوام بیاورند و بیش از ۱۰۰۰۰ بار شارژ و دشارژ شوند.

ایده اصلی، تثبیت الکترودها و جلوگیری از خراب شدن قلع است که باعث می‌شود باتری‌ها در برابر شارژهای مکرر مقاومت کنند. باتری‌ها دارای یک الکترود منفی هستند که این الکترود یک رزین قلع اندود دارد و یون‌های لیتیوم را که از الکترود مثبت می‌آیند جمع می‌کند. الکترود مثبت از سیلیکون و قلع ساخته شده و در حین تولید یون متورم می‌شود.

باتری لیتیوم یون |‌ سرزمین باتری

در نتیجه، شارژ و تخلیه مکرر باعث ضعیف شدن اتصال بین ذرات در قلع می‌شود، اما فناوری ایمکس به حفظ موثر پیوند بین آن ذرات کمک می‌کند.

این شرکت می‌گوید قصد دارد تا پایان سال جاری یک باتری لیتیوم یون با چگالی توان ۱۰۰۰۰ وات بر کیلوگرم معرفی کند. به عنوان مثال می‌شود از این باتری برای تغذیه اسکوترهای برقی استفاده کرد. ایمکس همچنین ادعا می‌کند که باتری‌های مبتنی بر فناوری آنها اثرات هزینه “بسیار مثبتی” دارند (بدون ارائه جزئیات خاص)، که با توجه به طول عمر آنها باورش چندان دور از ذهن نیست.

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه