فناوری جدید هیتاچی برای دو برابر کردن عمر باتری لیتیوم یونی

باتری‌های لیتیوم یونی همه جا هستند و به وسایل کوچک، خودروها یا حتی ساختمان‌ها انرژی می‌دهند. تعجب آور نیست که ببینیم تعدادی از شرکت‌ها در حال حاضر روی بهبود عملکرد باتری‌ها کار می‌کنند. اخیرا شرکت ژاپنی ایمکس (Eamex) ادعا کرد نمونه اولیه باتری  لیتیوم یونی آنها حدود ۲۰ سال قابل استفاده است و می‌تواند بیش از ۱۰۰۰۰ بار شارژ و دشارژ شود!

اکنون هیتاچی ادعا می‌کند که ماده جدیدی تولید کرده که می‌تواند طول عمر باتری‌های لیتیوم یونی را دو برابر کند. این شرکت با شرکت شین‌کوُب (Shin-Kobe Electric Machinery) شریک شده است و می‌گوید باتری‌های مبتنی بر این ماده می‌توانند در استفاده‌های شبکه هوشمند استفاده شوند، هیتاچی می‌گوید که این بخش به تنهایی تا سال ۲۰۲۰ ارزش ۳۲ میلیارد دلاری خواهد داشت.

باتری لیتیوم یونی | سرزمین باتری

الکترود مثبت باتری بجای استفاده از کبالت گران قیمت، از منگنز استفاده می‌کند که بسیار ارزان‌تر است. هیتاچی ادعا می‌کند الکترولیت باتری جدید یک افزودنی فلزی است که طول عمر آن را تا ۱۰ سال، یعنی دو برابر باتری‌های لیتیوم یون منگنز موجود افزایش می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد باتری و تجهیزات جانبی جدید را در اوایل سال مالی آینده آماده کند. هیتاچی همچنین می‌گوید باتری نه تنها می‌تواند در استفاده‌های کاربردی شبکه هوشمند استفاده شود که ممکن است در آینده به ماشین‌آلات ساختمانی و خودروهای هیبریدی هم راه پیدا کند.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه