نکات و ترفندهایی در مورد باتری سمعک

دوست دارید بدانید چطور می‌توانید از باتری های سمعک خود بیشترین استفاده را ببرید؟ پس این نوشتار را دنبال کنید. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سمعک شما باتری است! آیا می‌دانستید که انجام چند اقدام ساده می‌تواند به افزایش عمر باتری سمعک شما کمک کند.

 

پیشینه باتری سمعک

باتری‌های سمعک زینک-هوا هستند، به این معنا که برای عملکرد خود به اکسیژن نیاز دارند، و در ۴ سایز (زرد ۱۰، قهوه ای ۳۱۲، نارنجی۱۳ یا آبی۶۷۵) عرضه می‌شوند. تمام باتری‌های زینک-هوا در پشت خود دارای یک زبانه برچسب مانند هستند و شما باید قبل از استفاده از باتری، این زبانه را بردارید. این زبانه تا زمانی که به باتری نیاز ندارید، از فعال شدن ماده شیمیایی زینک به وسیله هوا جلوگیری می‌کند. باتری‌های سمعک به دما و رطوبت شدید هم حساس هستند و برخورد آنها با فلزات یا باتری‌های دیگر، می‌تواند باعث کوتاه شدن عمرشان شود.

چگونه می‌شود از باتری سمعک بیشترین بهره را برد؟

  • اجازه دهید باتری یک تا پنج دقیقه قبل از استفاده بدون زبانه بماند. این اجازه می‌دهد تا قدرت باتری قبل از استفاده بیشتر شود.
  • باتری‌ها را در دمای اتاق و در بسته‌بندی اصلی خود نگهداری کنید.
  • باتری‌ها را در محیط های مرطوب یا شرجی نگهداری نکنید.
  • درب باتری سمعک خود را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید باز کنید تا عمر باتری افزایش بیابد.

چند نکته کمکی دیگر

  • پیگیری میزان مصرف باتری می‌تواند به شما کمک کند که تغییرات چرخه عمرش را تشخیص بدهید.
  • باتری‌های مرده را فوراً دور بیندازید تا با باتری‌های نو اشتباه گرفته نشوند. می‌توانید آنها را در سطل زباله بیندازید یا به یک مرکز بازیافت محلی تحویل بدهید.
  • باتری‌های یدکی را به روش خودتان نگهداری کنید. به احتمال زیاد باتری‌های سمعک شما زمانی که در حال گذران یک روز عادی خود هستید، از کار می‌افتند.

فراموش نکنید که بلعیدن این باتری‌ها خطرناک است؛ پس آنها را دور از دسترس کودکان کوچک، بزرگسالان آسیب پذیر و حیوانات خانگی قرار بدهید. اگر باتری‌ها بلعیده شدند، فوراً به پزشک مراجعه کنید و یا با اوژانس تماس بگیرید.

 

خرید باتری سمعک

شما می‌توانید طیف وسیعی از باتری سمعک را از فروشگاه سرزمین باتری تهیه نمایید. باتری‌های سمعکی از برندهای انرجایزر، سیگنیا – زیمنس، رناتا و رایوواک در صفحه اختصاصی باتری‌های سمعکی قابل خرید و سفارش است.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه